Kínos magyarázkodásra kényszerült a turisztikai minisztérium, miután a közösségi oldalakon megjelent egy New York-i turisztikai vásáron készült fotó – számolt be cikkében a Főtér.
A felvételen pár kedvesen mosolygó, jól öltözött ember látható egy fekete vászonfüggöny előtt, melyre laza hanyagsággal elhelyeztek pár fotót az ország látványosságairól. A lap szerint annyira szerény teljesítmény ez, hogy joggal merült fel a kérdés:
mi értelme van nyolcezer dollárt kifizetni a részvételért, ha semmi kreatívat nem tud magából kihozni az elviekben szakértőkből álló csapat?
Látván, hogy a Facebookon gúny tárgyává vált a (le)szereplés, Románia New York-i főkonzulátusa eltüntette a fotót, majd a szakminisztérium is megszólalt. Sajtóközleményben fejtették ki, hogy közel nyolcezer dollárba került a részvétel, ezért a pénzért standard körülményeket biztosítottak a szervezők minden hasonló összeget befizető országnak.
Konkrétan a dekoráció az ország névtáblájából és egy fekete vászonfüggönyből állt, mely az elválasztófalakra volt kifüggesztve.
A kétszáz kiállító többsége ezt az opciót választotta – védekezik a minisztérium. A Főtér szerint a román országimázs-építés hosszú évek óta a fenti ábrázolt, szerény és kreatív ötletektől mentes módon zajlik.
Nyitókép: Főtér